Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Kto ma plyte asus? Mam pytanie.
View unanswered posts
View posts from last 24 hours
View posts from last 7 days

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Polskie forum (Polish)
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Xax
Guru
Guru


Joined: 24 Jul 2003
Posts: 417
Location: Poland, Gliwice, Trynek

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 1:49 pm    Post subject: Kto ma plyte asus? Mam pytanie. Reply with quote

Mam badziewna płyte glowna i nosze sie z zamiarem jej zmiany.

Zastanawiam sie nad plyta ASUS A7N8X-X.

W zwiazku z tym mam pytanie, czy ktos ma taka plyte a jezeli tak to jakie ma z nia doswiadczenia. Nie chce wyskakiwac z kasy zeby sie potem okazalo ze gentoo sie na niej buntuje.
Back to top
View user's profile Send private message
bartekp
n00b
n00b


Joined: 08 Mar 2004
Posts: 19

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 7:38 pm    Post subject: Reply with quote

Mam ASUS A7V8X problem był tylko z sata (nietylko w przypadku gentoo) działa bez problemów anawet lepiej:)
Back to top
View user's profile Send private message
_troll_
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 04 Feb 2004
Posts: 1971
Location: Warszawa, Poland

PostPosted: Mon Mar 22, 2004 11:09 pm    Post subject: Reply with quote

Bootwowac sie bedzie ;-) , ale....

Osobiscie nie mam tej plyty - ma ja moj dobry znajomy. W dwa tygodnie po tym jak ja kupil powiedzial mi jedno: gdyby mogl sie zastanawiac ponownie to w zyciu by jej wiecej nie kupil.

Jesli idzie o plyty na nForce2 to od dwoch dni jestem szczesliwym posiadaczem Epox'a 8RDA+ . Plytka kosztowala mnie 370 zyla, a jej wyposazenie jest po prostu zaje****! Szczerze polecam :)
_________________
Życie jest jak pudełko czekoladek....
Nigdy nie wiesz na co trafisz" by mother of Forrest Gump
Back to top
View user's profile Send private message
Volt3r
n00b
n00b


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 61
Location: Poland -> Jaworzno

PostPosted: Tue Mar 23, 2004 1:09 pm    Post subject: Reply with quote

A ja tam polecam Abita NF7-s, taka kosztuje ~500zl a ma wiecej niz epox i wogole nie mam z nia zadnych problemow na gentoo. Z SATA tez nie, mam 2xsata w raid0 i chodzi miodzio :) Ogolnie nforce2 teraz to juz nie problem...
Back to top
View user's profile Send private message
fallow
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 08 Jan 2004
Posts: 2206
Location: Poland

PostPosted: Tue Mar 23, 2004 1:32 pm    Post subject: Reply with quote

a ja mam teraz abit kt7e (kt133) i mysle wlasnie ostro na jakas plyta na nforc`ie ,i zastanawiam sie czy sa z tym jeszcze "duze problemy" ale skoro nie , to chyba sobie taka sprawie , tylko ze to pociaga sznureczek za soba...
Back to top
View user's profile Send private message
_troll_
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 04 Feb 2004
Posts: 1971
Location: Warszawa, Poland

PostPosted: Tue Mar 23, 2004 4:01 pm    Post subject: Reply with quote

Volt3r wrote:
A ja tam polecam Abita NF7-s, taka kosztuje ~500zl a ma wiecej niz epox i wogole nie mam z nia zadnych problemow na gentoo. Z SATA tez nie, mam 2xsata w raid0 i chodzi miodzio :) Ogolnie nforce2 teraz to juz nie problem...


Hjehjehjehjehje. Jezu, czlowieku! Czasem sprawdzasz swoje informacje zanim bzdury kompletne napiszesz? Co ma wiecej? NF7-s rev2 ma wiecej (w stosunku do rekomendowanego przeze mnie Epox'a) raid dla interejsu S-ATA (i to tylko kompletne dno w postaci 0, 1, 0+1 [*]). Biorac pod uwage ze jest to tylko S-ATA1, w tym roku ma wyjsc wersja 2, a w przyszlym 3 to nie jest to ficzer za ktorym wszyscy sie rzucaja.

Ponadto Epox ma 6 slotow PCI (Abit 5) oraz 6 USB 2.0 (Abit 4) to te plyty NICZYM SIE ROZNIA!!!!! Poza cena - okolo 150 zyla tanszy jest Epox. [Dla ustalenia uwagi - obie plyty maja ten cudowny system dzwieku SoundStorm onboard].

Ponadto nie wiem jak jest w Abicie (i w odroznieniu od przedmowcy przyznaje sie do tego, a nie rzucam jakies obiegowe opinie **uja warte), ale Epox ma rewelacyjny system dla overclocker'ow. Kto nie wierzy - benchmark.pl (ja wiem, ze wszystkie testy sa oplacone, ale poczytajcie sobie jakie mozliwosci ma BIOS w Epox'ie :D ).


Volt3r: Jesli ABIT ma jakies bajery, ktorych nie widze na ich stronie ze specyfikacja plytki (ktora jest 'taka lepsza') to chetnie poslucham.

[*] no dobra. To byly emocje. Oczywiscie nie takie kompletne dno, ale na systemy produkcyjne to to raczej sie nie nadaje!
_________________
Życie jest jak pudełko czekoladek....
Nigdy nie wiesz na co trafisz" by mother of Forrest Gump
Back to top
View user's profile Send private message
Xax
Guru
Guru


Joined: 24 Jul 2003
Posts: 417
Location: Poland, Gliwice, Trynek

PostPosted: Tue Mar 23, 2004 8:20 pm    Post subject: Reply with quote

hola hola, tylko sie nie pobijcie, delikatnie prosze. nie chce sie przyczynic do rozlewu krwii :wink:

Quote:
Osobiscie nie mam tej plyty - ma ja moj dobry znajomy. W dwa tygodnie po tym jak ja kupil powiedzial mi jedno: gdyby mogl sie zastanawiac ponownie to w zyciu by jej wiecej nie kupil.


a konkretnie to co mu nie pasi. mozesz sprecyzowac na co sie uskarzal ??

i bez zwady mi tu, moj temat i sobie nie zycze :wink:
Back to top
View user's profile Send private message
zealote
n00b
n00b


Joined: 09 Feb 2004
Posts: 4

PostPosted: Thu Mar 25, 2004 1:00 pm    Post subject: Reply with quote

Ja jestem szczęœliwym posiadaczem płyty ASUS'a A7N8X-X. Po zainstalowaniu gentoo nie mam z niš żadnych problemów :D . Natomiast wczeœniej próbowałem na niej instalować redhata (siła przyzwyczajenia) i oczywiœcie problemy z sieciówkš i dzwiękiem :evil:
Także polecam jš bardzo.
Back to top
View user's profile Send private message
misterLu
Guru
Guru


Joined: 14 Sep 2003
Posts: 430
Location: Poland

PostPosted: Thu Mar 25, 2004 11:13 pm    Post subject: Reply with quote

a kto mi powie, co powinienem wkompilować w kernel, żebym mógł używać mojej karty wbudowanej w asus a7v8x-x ??

Ethernet controller: VIA Technologies, Inc. VT6102 [Rhine-II] (rev 74)

:?: :?: :?: :?: :?: :?:
Back to top
View user's profile Send private message
_Adik_
Apprentice
Apprentice


Joined: 09 Jan 2004
Posts: 205
Location: Katowice, Poland

PostPosted: Fri Mar 26, 2004 7:28 am    Post subject: Reply with quote

wejsc do Networking i w sekcji 10/100 zaznaczyc VIA Rhine II? :)
Back to top
View user's profile Send private message
kolkowski_damian
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 18 Mar 2004
Posts: 88
Location: Nysa, Poland

PostPosted: Fri Mar 26, 2004 9:51 am    Post subject: Re: Kto ma plyte asus? Mam pytanie. Reply with quote

Xax wrote:
Mam badziewna płyte glowna i nosze sie z zamiarem jej zmiany.

Zastanawiam sie nad plyta ASUS A7N8X-X.

W zwiazku z tym mam pytanie, czy ktos ma taka plyte a jezeli tak to jakie ma z nia doswiadczenia. Nie chce wyskakiwac z kasy zeby sie potem okazalo ze gentoo sie na niej buntuje.


Cześć,

Jeżeli chcesz kupić płytę to polecam następujące:

a.) Tania: ECS L7VTA-R Via KT400 + LAN + Raid + IEEE-1394
b.) Droga: Microstar KT6 Delta FIS2R Via KT600 (MS-6590-080) BOX

Pozdrawiam.

P.S. Ten ausu z prockiem, to jawna lipa.
Back to top
View user's profile Send private message
fallow
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 08 Jan 2004
Posts: 2206
Location: Poland

PostPosted: Fri Mar 26, 2004 11:43 am    Post subject: Re: Kto ma plyte asus? Mam pytanie. Reply with quote

kolkowski_damian wrote:
Jeżeli chcesz kupić płytę to polecam następujące:

a.) Tania: ECS L7VTA-R Via KT400 + LAN + Raid + IEEE-1394
b.) Droga: Microstar KT6 Delta FIS2R Via KT600 (MS-6590-080) BOX

Pozdrawiam.

P.S. Ten ausu z prockiem, to jawna lipa.


hello :) obie sa na VIA KT , a NForce`a nie polecasz ?
tez sie wlasnie zastanawiam nad zakupem , i mam dylemat czy wpakowac sie w VIA KT , czy w NForce`a ....
Back to top
View user's profile Send private message
kolkowski_damian
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 18 Mar 2004
Posts: 88
Location: Nysa, Poland

PostPosted: Fri Mar 26, 2004 12:15 pm    Post subject: Re: Kto ma plyte asus? Mam pytanie. Reply with quote

fallow wrote:
kolkowski_damian wrote:
Jeżeli chcesz kupić płytę to polecam następujące:

a.) Tania: ECS L7VTA-R Via KT400 + LAN + Raid + IEEE-1394
b.) Droga: Microstar KT6 Delta FIS2R Via KT600 (MS-6590-080) BOX

Pozdrawiam.

P.S. Ten ausu z prockiem, to jawna lipa.


hello :) obie sa na VIA KT , a NForce`a nie polecasz ?
tez sie wlasnie zastanawiam nad zakupem , i mam dylemat czy wpakowac sie w VIA KT , czy w NForce`a ....


No cześć,

Chcesz nową płytkę - hmmmmmm.., rozbij świnkę bądź zbieraj kasę na:

a.) opteronka/athlon 64 z jakimś wyjechanym M/B na -> VIA-K8T800

albo coś taniego:

b.) atlon xp z jakimś M/B na -> KT880

Ja osobiście dokarmiam świnkę, tak żeby pękła przy jakimś wyjechanym athlonku 64 z nowszym wydaniem serii K8 chipsetu T800.

Pozdrawiam.
Back to top
View user's profile Send private message
roonek
n00b
n00b


Joined: 07 Feb 2004
Posts: 31

PostPosted: Fri Mar 26, 2004 1:14 pm    Post subject: Reply with quote

Ponadto Epox ma 6 slotow PCI (Abit 5) oraz 6 USB 2.0 (Abit 4) to te plyty NICZYM SIE ROZNIA!!!!! Poza cena - okolo 150 zyla tanszy jest Epox. [Dla ustalenia uwagi - obie plyty maja ten cudowny system dzwieku SoundStorm onboard].

no ale nie do konca ten sam cudowny :) bo Abit ma wiecej wyjsc na plycie
razem z wyjsciem optycznym a w Epoxie tego nie ma ;p
_________________
Pozdrawiam
Back to top
View user's profile Send private message
fallow
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 08 Jan 2004
Posts: 2206
Location: Poland

PostPosted: Fri Mar 26, 2004 1:14 pm    Post subject: Reply with quote

z checia bym sie pokusil na A64 ale poki co nie bedzie w najblizszej przyszlosci mnie na to stac , chyba ze zrobie szybko jakis buisness i wypre Billa z rynku hehehehe,fajno by sie bylo tez pokusic o np. PPC64 ;) ciekawiej czuc powiew architektury motoroli niz intela , ale trudniej :)

pozdro :)
Back to top
View user's profile Send private message
_troll_
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 04 Feb 2004
Posts: 1971
Location: Warszawa, Poland

PostPosted: Sat Mar 27, 2004 4:22 pm    Post subject: Reply with quote

Xax wrote:
hola hola, tylko sie nie pobijcie, delikatnie prosze. nie chce sie przyczynic do rozlewu krwii :wink:

Quote:
Osobiscie nie mam tej plyty - ma ja moj dobry znajomy. W dwa tygodnie po tym jak ja kupil powiedzial mi jedno: gdyby mogl sie zastanawiac ponownie to w zyciu by jej wiecej nie kupil.


a konkretnie to co mu nie pasi. mozesz sprecyzowac na co sie uskarzal ??

i bez zwady mi tu, moj temat i sobie nie zycze :wink:


Asus jest bardzo wrazliwy na pamieci - zwlaszcza gdy idzie o DualChannel. Duala puscisz tylko na DRR400'kach (zgodnie ze specem do plyty) :( Probowal sie bawic w cos nizej, ale nic nie wyszlo.

roonek wrote:

no ale nie do konca ten sam cudowny bo Abit ma wiecej wyjsc na plycie
razem z wyjsciem optycznym a w Epoxie tego nie ma ;p

Hehe. Nie uzywam, wiec pewnie dlatego calkowicie nie zwrocilem uwagi ;-) Punkt dla Abita.
A na korzysc Epox'a (sam nie wiem czemu go bronie....) - posiada wyswietlacz stanu pracy systemu. Wyswietlacz to dwa siedmiosegmentowce (na kolana wygladem nie powali :) ). Co on daje? Jest to swoisty tester systemu, pokazujacy dwu cyfrowy kod bledu jaki zaszedl podczas startu. Konkluzja - od dzisiaj nie trzeba sluchac ile razy plyta piknela i zastanawiac sie co tym razem nie dziala - info odczytujemy od razu swobodnie :D .

BTW. Za dodatkowe ok. 70 zyla (czyli wciaz taniej niz abity i asusy) mozna kupic wersje Epox 8RDA3+ - posiada kontroler SATA obslugujacy RAID oraz przy kartcie dzwiekowej SPDIF.

Pozdrawiam,
Przemek
_________________
Życie jest jak pudełko czekoladek....
Nigdy nie wiesz na co trafisz" by mother of Forrest Gump
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Polskie forum (Polish) All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum