Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Norske Gentoo-brukere?
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Other Languages
View previous topic :: View next topic  
Author Message
the_wolf
n00b
n00b


Joined: 15 Aug 2003
Posts: 18
Location: Norway

PostPosted: Fri Aug 15, 2003 5:29 pm    Post subject: Norske Gentoo-brukere? Reply with quote

Fins det noen norske gentoo-brukere der ute?

:D

Øyv[/code]
_________________
--
--
Back to top
View user's profile Send private message
orzetto
Apprentice
Apprentice


Joined: 05 Mar 2003
Posts: 165
Location: Magdeburg, Germany

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 10:05 pm    Post subject: Reply with quote

Heisann du,
Jeg er innvandrer som kom hit på berget for å stjele arbeid og damer. Har lykkes bare med arbeid så vidt men jeg arbeider stadig med saken.

Jeg jobber i Trondheim v/ NTNU på institutt for kjemisk prosessteknologi, det er minst 3 stykker som bruker Gentoo på jobben (og dette er bare min etasje og korridor!) - jeg og to nordmenn.

Det er dessuten en tysker jeg kjenner her på NTNU som har fått litt hjelp av meg til å installere Gentoo på en laptop.

Hilsen Federico
_________________
Why is everybody always generalising?
Back to top
View user's profile Send private message
the_wolf
n00b
n00b


Joined: 15 Aug 2003
Posts: 18
Location: Norway

PostPosted: Tue Aug 19, 2003 2:48 pm    Post subject: Reply with quote

orzetto wrote:
Det er dessuten en tysker jeg kjenner her på NTNU som har fått litt hjelp av meg til å installere Gentoo på en laptop.


Trenger faktisk litt hjelp selv til å installere Gentoo på min Dell Ultra-Portable uten cd-rom..
:? har du noen lure ideer om hvordan jeg kan få det inn? tenkte via nettverk...?
ellers sliter jeg også en del med segmentation fault når jeg kompilerer programmer, og lurer på om dette kan skyldes en ustabilitet i en av komponentene i maskinen? har aldri vært plaget med dette før. mycket irriterende når jeg ikke får lagt inn noe :)
mvh
øyvind
_________________
--
--
Back to top
View user's profile Send private message
orzetto
Apprentice
Apprentice


Joined: 05 Mar 2003
Posts: 165
Location: Magdeburg, Germany

PostPosted: Tue Aug 19, 2003 3:17 pm    Post subject: Reply with quote

Er ikke engang sikker om det er mulig i det hele tatt å installere uten CD-Rom. Du kunne kanskje lagre på diskett en liten kernel, inklusiv støtte for nettverkskort, og så starte derfra.
Det er kanskje mulig da å lage en partisjon i harddisken hvor du kan kopiere alle LiveCD-filene via nettverk, for så å boote den. Hvis du bruker en x86 stage1 installasjon, vil du ha en rimelig liten partisjon som du kan gjøre om til /boot når du er ferdig med all installering.
Men du bør nok stille spørsmålet i "Installing Gentoo", de vet nok bedre enn jeg.

Segmentation fault fikk jeg også noen ganger, men de aller fleste skyldes det at informasjon i portage er gammel. En emerge sync fikser det meste.

mvh
-Federico
_________________
Why is everybody always generalising?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Other Languages All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum