Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
elisa.fi adsl gentoossa
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Other Languages
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jaska
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 725
Location: Finland

PostPosted: Thu Jul 17, 2003 5:30 pm    Post subject: elisa.fi adsl gentoossa Reply with quote

Terve kaikille

Onko kukaan saanu elisa.fi adsl yhteyttä toimimaan ilman reitintä? Olen ajatellut vaihtaa Soneran taloyhtiö laajakaistaa elisan adsl pakettiin. Muuten pitäisin tämän taloyhtiön laajakaistan mutta se ärsyttää että itse en pysty määritelemään mitkä portit ovat auki tai kiinni ja nopeuden vuoksi.

Vai onko aivan pakko ostaa reitin tätä varten?

kiitos etukäteen
jaska
Back to top
View user's profile Send private message
Miko
n00b
n00b


Joined: 18 Jun 2003
Posts: 2
Location: Vantaa, Finland

PostPosted: Thu Jul 17, 2003 5:42 pm    Post subject: Re: elisa.fi adsl gentoossa Reply with quote

jaska wrote:
Terve kaikille

Onko kukaan saanu elisa.fi adsl yhteyttä toimimaan ilman reitintä? Olen ajatellut vaihtaa Soneran taloyhtiö laajakaistaa elisan adsl pakettiin. Muuten pitäisin tämän taloyhtiön laajakaistan mutta se ärsyttää että itse en pysty määritelemään mitkä portit ovat auki tai kiinni ja nopeuden vuoksi.

kiitos etukäteen
jaska
Ei kai se reititintä tarvitse? Mikä siitä Elisan ADSL:stä tekisi niin erikoisen, että sitä tarvittaisiin, kun ei ainakaan Soneran ADSL:ssä tarvitse..

Kaverilleni Elisa sai myytyä aikas kalliin RoadRunner 44:sen, koska sitä kuulemma tarvittiin. Ihan hyvin olisi TW-IA300 riittänyt sille (on myös halvempi), koska on muutenkin aloittelija tietokoneiden kanssa, eikä meinaa Linuxia asentaa (omien sanojensa mukaan :).

Mutta kannattaa sijoittaa ulkoiseen ADSL-motukkaan, sillä niiden toimivuus taitaa pitkälti riippua verkkokortin Linux-toimivuudesta. Itse joudun jakamaan nettiä toisen koneen kautta, koska omistan sisäisen ADSL-kortin, eikä sen Linux-toimivuus ole kovinkaan kummoinen (uusin tuettu kernelin versio on 2.4.18).
Back to top
View user's profile Send private message
jaska
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 725
Location: Finland

PostPosted: Thu Jul 17, 2003 6:38 pm    Post subject: Reply with quote

Kiitoksia, mut sit mul on toinen ongelma, miten saan yhteyden auki? On harmaa aavistus miten se onnistuu debianin kanssa, mutta en tiedä toimiiko se edes koska tämä taloyhtiö laajakaista käyttää pppoe mikä toimii hienosti rp-pppoe kanssa.

Nyt vaan tarttis löytää howto miten pppoa adsl yhteys aukeaa
Back to top
View user's profile Send private message
jaska
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 725
Location: Finland

PostPosted: Thu Jul 17, 2003 8:22 pm    Post subject: Reply with quote

Nyt kyllä taisin tajuta miten se onnistuu, luin easytel.fin sivuilta, pitäis onnistua ihan ok. Taidan tilata sen tw-ea200 jos edes meinaan tilata sen elisa adsl paketin. Toinen vaihtoehto olis htv kaapeli mut kuulin et se on melko paska.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Other Languages All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum