Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Problemer/Irritasjoner i gnome desktopbruk..
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joffer
Guru
Guru


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 585
Location: Arendal, Norway

PostPosted: Thu Apr 06, 2006 8:55 pm    Post subject: Problemer/Irritasjoner i gnome desktopbruk.. Reply with quote

Jeg skulle gjerne ha løst et par problemer i gnome (2.14). Hvordan kan jeg løse følgende:

1) Bruke Windows tasten til å åpne menyen (slik som start knappen i windows). Men den bør ikke komme opp før windows tasten er sluppet, slik at man kan bruke windows tasten i kombinasjon med andre taster til andre ting.

2) Er det mulig å pakke ut filer (f.eks. .rar filer) med høyreklikk-og hold på musa og drag og drop til et annet (nautilus)vindu og så velge "extract here"? Det er så tungvindt å først åpne rar fila i file-roller og så angi hvor den skal pakkes ut.

3) I forbindelse med windows tasten ønsker jeg å bruke win+L for å locke maskinen. når jeg prøver å tilordne det med "keyboard shortcuts" så får jeg bare "Super_L" med en gang jeg trykker på win tasten. Er det mulig å fikse? Kanskje med noe xkb config?

4) Har Nautilus bare 2 forskjellige views? Enten Icons eller List? For min del så vil jeg heller kalt "List" for "Detailed". (Ja jeg bruker mye windows til daglig.. :roll:). Jeg savner det vanlige "List" som Windows Explorer har, med bare filnavn/kataloger i kolonner bortover.. jeg trenger som regel aldri å se detailed info... Mulig å fikse?

5) I forbindelse med 2) så synes jeg det tar fryktelig lang tid å pakke ut filer. Har prøvd med .rar filer til nå, men jeg har en AMD64 X2 4200+ som ikke ser ut til å "brette opp armene" når jeg pakker ut. CPU forbruket forblir på 4-8% på begge kjernene.. Skulle likt å sett at ihvertfall den ene kjerna ga opp mot 100%. Mulig?
_________________
As of April 2006 - Athlon64 X2 4200+ 1GB RAM - amd64-2006.0 profiled system with portage 2.1_preX, ck-sources-2.6.16, glibc-2.4-r1 (overlay w/-Bdirect&-hashvals), binutils-2.16.91.0.6 (overlay), gcc-4.1, Xorg 7
Back to top
View user's profile Send private message
Joffer
Guru
Guru


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 585
Location: Arendal, Norway

PostPosted: Sat Apr 08, 2006 2:18 pm    Post subject: Reply with quote

Ingen som har løsning på noen av problemene/irritasjonene?
_________________
As of April 2006 - Athlon64 X2 4200+ 1GB RAM - amd64-2006.0 profiled system with portage 2.1_preX, ck-sources-2.6.16, glibc-2.4-r1 (overlay w/-Bdirect&-hashvals), binutils-2.16.91.0.6 (overlay), gcc-4.1, Xorg 7
Back to top
View user's profile Send private message
patrix_neo
Guru
Guru


Joined: 08 Jan 2004
Posts: 520
Location: The Maldives

PostPosted: Mon Apr 10, 2006 1:02 pm    Post subject: Reply with quote

Kör en googling på scripting nautilus ?

Då kan man lösa en del av det du skriver. Typ, länka .tar.gz till tar-util osv osv.
Har för mig det finns någonstans att ladda ner färdiga script och nautilus funktioner någonstans.
Back to top
View user's profile Send private message
Joffer
Guru
Guru


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 585
Location: Arendal, Norway

PostPosted: Mon Apr 10, 2006 4:12 pm    Post subject: Reply with quote

:) Skal sjekke det :D
_________________
As of April 2006 - Athlon64 X2 4200+ 1GB RAM - amd64-2006.0 profiled system with portage 2.1_preX, ck-sources-2.6.16, glibc-2.4-r1 (overlay w/-Bdirect&-hashvals), binutils-2.16.91.0.6 (overlay), gcc-4.1, Xorg 7
Back to top
View user's profile Send private message
kallamej
Administrator
Administrator


Joined: 27 Jun 2003
Posts: 4975
Location: Gothenburg, Sweden

PostPosted: Mon Apr 10, 2006 8:53 pm    Post subject: Re: Problemer/Irritasjoner i gnome desktopbruk.. Reply with quote

Joffer wrote:
4) Har Nautilus bare 2 forskjellige views? Enten Icons eller List? For min del så vil jeg heller kalt "List" for "Detailed". (Ja jeg bruker mye windows til daglig.. :roll:). Jeg savner det vanlige "List" som Windows Explorer har, med bare filnavn/kataloger i kolonner bortover.. jeg trenger som regel aldri å se detailed info... Mulig å fikse?

Välj View -> Visible columns. Så vitt jag kan se får du dock bara en kolumn.
_________________
Please read our FAQ Forum, it answers many of your questions.
irc: #gentoo-forums on irc.libera.chat
Back to top
View user's profile Send private message
Joffer
Guru
Guru


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 585
Location: Arendal, Norway

PostPosted: Mon Apr 10, 2006 10:49 pm    Post subject: Re: Problemer/Irritasjoner i gnome desktopbruk.. Reply with quote

kallamej wrote:
Joffer wrote:
4) Har Nautilus bare 2 forskjellige views? Enten Icons eller List? For min del så vil jeg heller kalt "List" for "Detailed". (Ja jeg bruker mye windows til daglig.. :roll:). Jeg savner det vanlige "List" som Windows Explorer har, med bare filnavn/kataloger i kolonner bortover.. jeg trenger som regel aldri å se detailed info... Mulig å fikse?

Välj View -> Visible columns. Så vitt jag kan se får du dock bara en kolumn.

:(
_________________
As of April 2006 - Athlon64 X2 4200+ 1GB RAM - amd64-2006.0 profiled system with portage 2.1_preX, ck-sources-2.6.16, glibc-2.4-r1 (overlay w/-Bdirect&-hashvals), binutils-2.16.91.0.6 (overlay), gcc-4.1, Xorg 7
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum