Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Gentoo 2006 Livecd: netti ongelma
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Finnish
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zetagz
n00b
n00b


Joined: 04 Mar 2006
Posts: 10

PostPosted: Sat Mar 04, 2006 6:49 pm    Post subject: Gentoo 2006 Livecd: netti ongelma Reply with quote

Eli netti ei lähtenyt automaatisesti toimimaan , kas kummaa ;)
(ensimmäistä kertaa asentamassa gentoota -> linux käyttäjänä on vasta 5kk kokemusta)

Joka tapauksessa oon kokeillut lähes kaikki mitä tuolla gentoon handbookis neuvotaan tekemään ja vähän ylimäärästäkin (ainakin luulen niin).
Ei vain suostu toimimaan. Eth0:lla ei toimi dhcp. (opensuses mulla on eth0, ja opensuse löysi suoraan ilman mitään ongelmia ja netti pelaa hyvin ). Kokeilemalla eth1:stä dhcpcd lähettää tämmötteet tekstit:
"transmit error, tx status register 90"
Manuaalisesti asettamalla ip:t , netmaskit ja broadcastin toi eth1 löytää hostit yms mut netti ei näytä silti toimivan.
Olisko jollain tietoa miten tämän ongelman saisi korjattua?

ja laitetiedot ovat:
Pentium4 2.8Mhz
3Com Corp. 3c590 10baseT [vortex] verkko kortti.

ps. kirjottaisin muuten tämän englanniksi tuonne install tai network forumille jos ei olis niin pirun huono englannin kirjottamistaito :D
Back to top
View user's profile Send private message
Zmyrgel
Apprentice
Apprentice


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 181
Location: Finland / Ireland

PostPosted: Sun Mar 05, 2006 8:59 am    Post subject: Reply with quote

Itsellä on ollut sama ongelma. Ratkaisin asian asentamalla Gentoon vanhalta 2005.1 universalCD:ltä missä homma pelitti kuten pitikin. Kerran ajoi net-setupin läpi ja homma lähti pelittämään. Se kiva puoli gentoossa ettei ole väliä miltä levyltä sen asentaa jos on nettiyhteys kun latailee uusimmat setit kuitenkin netistä asennuksen aikana :)
Back to top
View user's profile Send private message
zetagz
n00b
n00b


Joined: 04 Mar 2006
Posts: 10

PostPosted: Sun Mar 05, 2006 10:14 am    Post subject: Reply with quote

Kiitoksia vastauksesta, pitääkin tesmiä. Olenko ymmärtänyt oikein että tolla gentoo 2005.1 universalCD:llä ei ole tuota installeria?
Pikkusen epäröittee lähtee asentaa ilman installeria kun ei ole hirveesti kokemusta :).

Tiedän että tuo installeri ei ole samantyyppinen/helppo kun esim opensuses tai ubuntu/kubuntussa mut se installer tuo tietynlaista
"turvallisuuden tuntua" mokauksien varalta.:D Oon harkinnu knoppixen livecd:n polttoa cd:lle kun siitä on kuullu että netti toimii
lähes kaikissa tapauksissa ja sitä kautta installoida toi gentoo. Voiko esim tossa tapauksessa käyttää tota gentoo livecd:n
command-line installeria?

Mulla ei ole kokemusta noista livecd:istä enkä periaatteessa tiedä miten ne toimii muuta kun että ne lataa linuxin cd:ltä :D.
Onko mahdollista esim kun on ladannut liveCD:n niin vaihtaa cd:n pois ja pistää esim gentoo livecd sisälle?
(sori tyhmät kysymykset, jotka voisin helposti itekkin testata mut ei jaksais lähtee boottailee vaan testaakseen yhtä asiaa.
mielummin kerään kaiken mahdollisen tiedon ja sitten kokeilee niitä kaikkia :))?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Finnish All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum