| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
DraaK n00b

|
Posted: Thu Oct 13, 2005 8:00 am Post subject: ssh login |
|
|
Hallo allemaal,
Klein probleempje. Toen ik net inlogde via ssh op mijn gentoo box kreeg ik de melding dat de laatste keer dat ik ingelogd had 22 september was. Nou staat de datum van mijn box op 22 september maar dit is niet het probleem. Ik zag dat er een hostname bij stond van een collega van mij maar het lijkt me stug dat hij het password weet van die box. Ik heb gekeken naar /var/log/messages maar daar stond verder geen interessante informatie meer bij buiten dat een root-login succesvol was.
heeft iemand een idee hoe te achterhalen of hij het echt was en wat hij gedaan heeft?
Thnx _________________ I'm a n00b and I'm proud of it! |
|
| Back to top |
|
 |
Burnout Tux's lil' helper

|
Posted: Thu Oct 13, 2005 10:46 am Post subject: |
|
|
Hm, wat bedoel je exact met een hostname die erbij stond van een collega? Waarschijnlijk het adres van de laatste persoon die inlogde via ssh? Als je bijvoorbeeld een shared internet verbinding hebt zal dat adres voor iedereen die gebruik maakt van die shared verbinding hetzelfde zijn. Verklaart dat iets?
Last edited by Burnout on Fri Oct 14, 2005 7:07 am; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
ruben- Apprentice

|
Posted: Thu Oct 13, 2005 12:55 pm Post subject: |
|
|
| cat .bash_history? |
|
| Back to top |
|
 |
krolden Apprentice

|
Posted: Thu Oct 13, 2005 4:14 pm Post subject: |
|
|
| en deny root login. |
|
| Back to top |
|
 |
DraaK n00b

|
Posted: Mon Oct 17, 2005 7:17 am Post subject: |
|
|
Heb het erover gehad met een collega van me en we denken dat het iets met een dhcp release te maken heeft. Probeer later nog wat meer info te geven.
Dank allemaal! _________________ I'm a n00b and I'm proud of it! |
|
| Back to top |
|
 |
|