Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Köpråd "Acer Ferrari 3400"
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LimeFrog
Apprentice
Apprentice


Joined: 31 Mar 2003
Posts: 187
Location: Skövde, Sweden

PostPosted: Tue Jun 28, 2005 7:33 am    Post subject: Köpråd "Acer Ferrari 3400" Reply with quote

Hejsan, det är så att jag snart flyttar och kommer då att behöva en dator. Först tänkte jag bygga ihop en egen stationär, men en bärbar känns allt mer lockande så jag funderar på "Acer Ferrari 3400". Någon som har erfarenhet av den modellen eller om ni kan rekomendera en annan bärbar i samma prisklass (~13'000 SEK).

Är tacksam för svar! :D
_________________
I don't believe in God, but I'm afraid of him!
Back to top
View user's profile Send private message
Sputnik
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 29 Apr 2003
Posts: 84

PostPosted: Mon Jul 04, 2005 12:43 pm    Post subject: Reply with quote

Hej har haft min Ferrari 3200 i snart 1år..

Mycket bra bärbar.. desutom nu när Ferrari 4000 är på ingånende är de ju ett attraktift pris på 3400:an..
Kör givetvis gentoo 64 på den och de funkar kanon, har bestält hem windows 64 också och ska testa när jag nu får hemm de... skulle ta 4-6 veckor.. så har 3 veckor till innan gränsen gått ut.. =(

De som retade mig mycket var att man bara får recovery cds från acer.. Men de går ju att lösa..
Ifall du mot förmodan vill ha nått fårn recovery cd:n så funkar PQdriveImage eller nyaste Norton ghost att öppna dom med.. Lösenet är AcerSystem...

Annars har jag inte mycket mer.. jo just ja.. de är bara 2,5h batteri vid blandad köring, många sidor skriver 3h vilket är fel.. för mig Acers spec är 2,5h också..
Sen finns de lite läsing på:
http://www.tomshardware.com/mobile/20040708/index.html
ifal du vill ha mer test info..
Lira wow på den fungerar också, dock vid många spelare så hackar de på endel.. men de är för att man har för lite minne. Bestält 1gig till så hoppas få lösing på de också annars funggerar den kanon vid spelande också.

Jag är i alla fall mycket nöjd Ferrari ägare.. Synd att man inte har en bil också :D :D
Back to top
View user's profile Send private message
hw-tph
l33t
l33t


Joined: 08 Jan 2004
Posts: 768
Location: Uppsala, Sweden

PostPosted: Tue Jul 05, 2005 4:11 pm    Post subject: Reply with quote

En serie datorer som är mycket lik Acer Ferrarri till hårdvaran, men där du inte behöver betala extra för färgen är Compaq R3000z/HP nx9105/HP zv5000. Bra krut i dom burkarna också (nforce3-baserade), med Firewire, Bluetooth, nvidia-grafik, Broadcom (eww!) 802.11g, etc. Jag betalade mindre än 8000kr för min i September 2004, men min har en Sempron-liknande CPU (32bit Clawhammer). Ska uppgradera till AMD64 Low Voltage under hösten hade jag tänkt.


Håkan
Back to top
View user's profile Send private message
LimeFrog
Apprentice
Apprentice


Joined: 31 Mar 2003
Posts: 187
Location: Skövde, Sweden

PostPosted: Wed Jul 06, 2005 1:51 pm    Post subject: Reply with quote

Då utseendet är en viktig aspekt för mig så får det nog bli Ferrarin, har inte hittat någon annan dator med prestanda nog som tilltalar mig estetiskt för rätt peng. Synd bara att Ferrari 4000 är så dyr. :cry:
_________________
I don't believe in God, but I'm afraid of him!
Back to top
View user's profile Send private message
m4niac
n00b
n00b


Joined: 20 Jul 2005
Posts: 3

PostPosted: Tue Jul 26, 2005 1:20 am    Post subject: Reply with quote

Ferrari-modellerna är som du själv säger mycket estetiskt tilltalande.
Har en polare som har en 3400 och den fungerar utmärkt med både windows och gentoo. Så jag rekommenderar en sån. Helt ok pris också för en så bra och snygg (!) dator.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum