| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
nightfrost Apprentice

|
Posted: Mon Mar 21, 2005 10:56 am Post subject: firefox på svenska |
|
|
hur ska man modda mozilla-firefox-bin-ebuilden för att den ska installera firefox på svenska. Jag ändrade src_uri till
| Code: | | SRC_URI="http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/${PV}/linux-i686/sv-SE/firefox-${PV}.tar.gz" |
och hoppades på att den skulle ta ner den svenska binären, men det hjälpte inte. Jag försökte också fuska mig fram genom att ta ner binären själv och lägga den i /usr/portage/distfiles, men då sa emerge att filstorleken inte stämde..
några idéer? |
|
| Back to top |
|
 |
kallamej Administrator

Joined: 27 Jun 2003 Posts: 4808 Location: Gothenburg, Sweden
|
Posted: Mon Mar 21, 2005 11:45 am Post subject: |
|
|
Om du är säker på att ingen har mixtrat med filen kan du köra | Code: | | ebuild /path/to/ebuild digest |
och sedan köra emerge som vanligt. _________________ Please read our FAQ Forum, it answers many of your questions.
irc: #gentoo-forums on irc.freenode.net |
|
| Back to top |
|
 |
nightfrost Apprentice

|
Posted: Mon Mar 21, 2005 6:04 pm Post subject: |
|
|
Tack! Det funkade bra  |
|
| Back to top |
|
 |
amandus Apprentice

|
Posted: Thu Apr 07, 2005 4:16 pm Post subject: |
|
|
Kan någon skriva en howto hur man gör för att emerga svensk firefox, jag fattar inte vad ebuild /path/to/ebuild digest är för något? _________________ 1/3 install NPTL with stabel toolkit managed by my self
Amd 64 3500+ ATA 100 7200/rpm. |
|
| Back to top |
|
 |
kallamej Administrator

Joined: 27 Jun 2003 Posts: 4808 Location: Gothenburg, Sweden
|
Posted: Fri Apr 08, 2005 4:37 pm Post subject: |
|
|
För att verifiera att ingen har mixtrat med källkoden jämför portage filstorlek och md5summa för filen i /usr/portage/distfiles med det som står i /usr/portage/<kategori>/<paket>/files/digest-<paket>-<version>. Med ebuild /usr/portage/<kategori>/<paket>/<paket>-<version>.ebuild digest skapar man en ny sådan digestfil baserat på filen som finns i distfiles och kringgår därmed den enda säkerhetkollen mot trojaner mm som (än så länge) finns i portage. _________________ Please read our FAQ Forum, it answers many of your questions.
irc: #gentoo-forums on irc.freenode.net |
|
| Back to top |
|
 |
klockren Apprentice

|
Posted: Sat Apr 09, 2005 7:12 am Post subject: |
|
|
Jag bruka emerge:a firefox-bin i portage, och sedan surfa till www.mozilla.se för att installera det svenska språkpaketet. För att aktivera det brukar det dock behövas att stänga Firefox och sedan starta det från en konsol med
| Code: | | firefox -UILocale sv-SE -contentLocale SE" |
eller
| Code: | | firefox-bin -UILocale sv-SE -contentLocale SE " |
|
|
| Back to top |
|
 |
amandus Apprentice

|
Posted: Sat Apr 09, 2005 11:16 am Post subject: |
|
|
Okey tack för svaren, då kan man aktivera Mozilla svensk också via språkpaketet eller?? _________________ 1/3 install NPTL with stabel toolkit managed by my self
Amd 64 3500+ ATA 100 7200/rpm. |
|
| Back to top |
|
 |
|