Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Varför jag inte skriver på sourze.
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rasmus
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 14 Jul 2002
Posts: 78

PostPosted: Sun Feb 23, 2003 4:52 pm    Post subject: Varför jag inte skriver på sourze. Reply with quote

Tänkte delge er en kopia av det mail jag nyligen skickade till redaktionen på http://www.sourze.se. Håll till godo!

---8<---Klipp---

Kamrater redaktörer!

Jag tänkte fråga om någon av er har försökt använda er webbplats i någon annan webbläsare än Microsoft internet explorer? Prova! Det tar faktiskt bara någon minut att ladda ner Mozilla 1.2.1 eller Phoenix 0.5 från < http://www.mozilla.org >.

Jaså, ni har inte klickat på länken än? Gör det! Under tiden kan jag passa på att förstöra nöjet genom att berätta slutet på sagan: Navigationen kommer inte att fungera. Länkarna till de olika avdelningarna är inte klickbara. Jag kan komma till de artiklar som finns på förstasidan och till skribenternas respektive profiler, men hela vänsterspalten är fullständigt defekt.

Varför har ni gjort såhär? I morse gjorde jag mig omaket att ladda in windows på min maskin för att konstatera att navigationen är fullständigt trivial. En drop down, lite färgglada rollovers. Jag gjorde sånt i Netscape 3 för åratal sen. Att göra en sån funktion plattformsoberoende är varken raketforskning, genmodifiering eller teoretisk fysik.

Jag har många gånger noterat att det som skrivs brukar vara läsvärt och hålla en nivå jag inte är bortskämd med från andra fora. Så varför denna underlåtenhet, utestängning av en potentiell läsarskara? Jag har många gånger känt mig lockad att bidra till skriftsamlingen, trots att priset svider när man efter lång tids arbetslöshet lever mer av kärlek, solsken och sång än den mat och dryck konventionen föreskriver.

Så blir det inte. Så länge skaran som väljer bort Microsofts produkter till förmån för sådana som fungerar ignoreras, hamnar mina ord och mina pengar på andra ställen.

Med vänliga hälsningar
Rasmus Wiman
Back to top
View user's profile Send private message
frippz
Guru
Guru


Joined: 22 Aug 2002
Posts: 460
Location: Sweden

PostPosted: Fri Mar 14, 2003 11:38 am    Post subject: Reply with quote

Det är bra att låta designers av webbsidor få veta att icke-M$-folk råkar surfa på internet också. Skönt att en annan driver en webbyrå som inriktar sig på att göra webbsidor för alla webbläsare och plattformar! :D

(Klicka inte på länken i min sign! Det är den gamla sidan och fy fabian säger jag! :mrgreen:)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum