| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trogie n00b

Joined: 06 Jul 2004 Posts: 54 Location: Kortrijk, Belgium, Europe
|
Posted: Mon Sep 13, 2004 4:09 pm Post subject: ING Home'Bank |
|
|
Hallo,
Aangezien hier nog redelijk wat Belgen zijn, zullen daar waarschijnlijk ook wel enkele ING klanten bijzitten.
Ik heb problemen om de ING Home'Bank module voor linux op mijn laptop geinstalleerd te krijgen onder gentoo...
Eerst is er het probleem dat HBSecurity library libwx_gtk-2.2.so nodig heeft en die blijkbaar niet door de recenste wxGTK build geleverd wordt. Normaal zou er compatibiliteit moeten bestaan maar dat blijkt mij niet te lukken.
Nu heb ik om dat probleem op te lossen een rpm van wxgtk 2.2 gedownload en die bepaalde lib eruit getrokken. En dat loste het wxgtk probleem op.
Nu echter blijkt Home'Bank ook van libpng.so.2 af te hangen en zou ik dus het proces kunnen overdoen met libpng en misschien nog met andere libs (nu of later)...
Dit vind ik echter een beetje onorthodox en had graag geweten of er hier ING Home'Bank gebruikers zijn die een andere oplossing hebben?
Trogie |
|
| Back to top |
|
 |
trogie n00b

Joined: 06 Jul 2004 Posts: 54 Location: Kortrijk, Belgium, Europe
|
Posted: Wed Sep 22, 2004 11:53 pm Post subject: |
|
|
Bon, ING heeft mij laten weten dat ze met een wxGTK 2.4 en gcc 2.3.3 versie bezig zijn. Maar ze wisten niet te vertellen wanneer die er zou zijn...
Trogie |
|
| Back to top |
|
 |
battersea Tux's lil' helper

|
Posted: Mon Oct 25, 2004 10:08 pm Post subject: |
|
|
Ik heb de volgende .so's bij elkaar gesprokkeld in een oude slackware distributie: libpng.so.2, libstdc++-libc6.2-2.so.3, libtiff.so.3 en libwx_gtk-2.2.so.
Deze heb ik gekopieerd naar de HomeBank directory (directory met de HBSecurity executable).
Daarna heb ik de LD_LIBRARY_PATH omgevingsvariabele aangepast zodat de oude library's gevonden worden bij het uitvoeren van HBSecurity:
| Code: | | export LD_LIBRARY_PATH=/path/to/HomeBank:$LD_LIBRARY_PATH |
(om deze wijziging permanent te maken schrijf je ze in /home/username/.profile)
Op deze manier wordt m'n file system niet "vervuild" met de oude library's, maar worden ze toch gevonden bij het gebruiken van de webbanking.
Eigenlijk ga ik dus te werk op de door jou beschreven onorthodoxe manier, maar ze werkt.
Ik heb ook geëxperimenteerd met .so's die ik gevonden heb met rpmfind, maar deze bleken niet altijd onderling compatibel of niet compatibel met mijn gentoo systeem.
Als je geen geschikte combinatie van .so's vindt, die bij jou werkt, dan wil ik de mijne altijd in een tarball online zetten.
Ben |
|
| Back to top |
|
 |
BlackEdder Advocate

Joined: 26 Apr 2004 Posts: 2586 Location: Dutch enclave in Egham, UK
|
Posted: Tue Oct 26, 2004 10:16 am Post subject: |
|
|
Als de libs backward compatible zijn (wat ze vaak zijn) kan je meestal volstaan met een link naar de huidige library
ln -s libwx_gtk.so libwx_gtk-2.2.so |
|
| Back to top |
|
 |
battersea Tux's lil' helper

|
Posted: Tue Oct 26, 2004 12:14 pm Post subject: |
|
|
| Probleem is dat ze niet allemaal achterwaarts compatibel zijn, alvast niet in de praktijk. |
|
| Back to top |
|
 |
|