Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Abit AT7 MAX
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
d-Fect
n00b
n00b


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1

PostPosted: Wed Jul 14, 2004 9:59 am    Post subject: Abit AT7 MAX Reply with quote

Hei.

Har prøvd å legge inn diverse Linux-distroer, men uten særlig hell. Enten så henger installasjonen seg, ellers så vil ikke musen virke.

Grunnen til dette er kanskje hovedkortet mitt, Abit AT7 MAX, som bare har USB- og firewire-porter. Har derfor kjøpt en USB->PS2-overgang der jeg har koblet til mitt tastatur og mus. Fedora-installeren finner tastaturet og musen, men den henger seg i løpet av installasjonen, så jeg vet det bær være muligheter til å få det til.

Er det noen som har prøvd en tilsvarende kombinasjon med Gentoo og fått det til å fungere?
Back to top
View user's profile Send private message
Fanatic
Apprentice
Apprentice


Joined: 02 May 2004
Posts: 173
Location: Stocktown

PostPosted: Wed Jul 14, 2004 8:36 pm    Post subject: Reply with quote

Som Abit NF-7 och Linux användare får jag väl svara på din lilla fr�ga. US möss har fungerat för mig då jag använt Gentoo och Slackware, men jag har haft feta problem med att få USB möss att fungera i Red Hat (version 8 nånting) samt Mandrake (båda har hängt sig under installationen då jag hade en usb mus ikopplad, dock var det inga problem med en ps/2 mus). Testa Slack eller Gentoo vet ja. En varningens ord om du är ovan med Linux: det är mycket manuell konfiguration i dessa distributioner, men det är bara att läsa in instruktionsboken och ställa dina frågor på Gentoo forumet ifall du stöter på några problem ifall du väljer Gentoo.
Back to top
View user's profile Send private message
meathoz
n00b
n00b


Joined: 18 Jan 2004
Posts: 61
Location: Finland

PostPosted: Fri Jul 16, 2004 5:51 pm    Post subject: Reply with quote

Om du konfigurerar din kernel själv ska du också vara noggrann med att välja support för usb-möss.
Gå noggrannt igenom alla alternativ och läs förklaringarna. Det jag så här på rak arm kommer på att du behöver som kanske inte är så självklart är human interface devices.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum