Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Vänsterhänt.... Fråga.
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Empress
n00b
n00b


Joined: 13 Apr 2004
Posts: 47
Location: Home

PostPosted: Tue Apr 20, 2004 11:25 am    Post subject: Vänsterhänt.... Fråga. Reply with quote

Hur man byter musknappar i Gentoo, är ju lätt. Det var ju "skrämmande" lätt. :lol: (Testade på gubbens Maskin)

Men det är muspekarna (cursorserna) som är problemet. Jag har verkligen försökt att leta efter info om det. Men..... :cry:

Är det någon som vet hur man gör för att få muspekarna på "andra hållet" än standard inställningarna?

Alternativt kan ju var att tillverka själv. Och i så fall så kan man ju ta det den vägen. Och då undrar jag hur man gör och vad man för program man skall använda sig av och om det är något speciellt program som är bra och om det är några "kodningar" man bör tänka på i konfigfil, eller ja.... För jag har en gäng som jag kan använda mig av som jag gjort och använt i Windozen. Som jag kan i såfall bygga vidare på för att använda i Gentoon.


Jag har visserligen hittat ett paket, tar.gz, med pekare för vänsterhänta. Hur skall man installera dem så att det funkar riktigt? Min man försökte det på sin maskin men utan framgång. Jag skall installera Gentoon till helgen och får installera dem i efterhand i så fall.


Allt är som vanligt välkommet.

Vänligen
/Emp

*Det är inte alltid lätt att var vänseterhänt i en högerhänt värld. :? *
_________________
Thanx instead of Thanks, was a spell I learn from an American gay. :lol:
Back to top
View user's profile Send private message
Dire Penguin
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 11 Jan 2004
Posts: 112
Location: Linköping, Sweden

PostPosted: Tue Apr 20, 2004 12:19 pm    Post subject: Re: Vänsterhänt.... Fråga. Reply with quote

Empress wrote:
Jag har visserligen hittat ett paket, tar.gz, med pekare för vänsterhänta. Hur skall man installera dem så att det funkar riktigt?


Gör så här:

Packa up tarbollen i ~/.icons/
exempel så det blir så här ~/icons/vänsterhäntapekare.

Nu innuti ~/.icons/ katalogen, skapa en symlink kallad default som pekar till muspekare katalogen
ex. ln -s vänsterhäntapekare default

Starta om X.

uhm, det borde funka :)

EDIT: Jag läste någonstans att om man kör KDE som kommer KDE andvända sina egna pekare iaf, vet ej hur man fixar det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum